Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Ὁ Χριστιανός ὡς παιδί ἤ ὁ παιδικός Χριστιανισμός;




γράφει ὁ Παναγιώτης Ἀσημακόπουλος Δρ. Θεολογίας – Καθηγητής - ἀπό τό προσωπικό ἰστολόγιό του



«Ἀφῆστε τά παιδιά νά ἔλθουν σέ μένα καί μήν τά ἐμποδίζετε, διότι σέ τέτοιους ἀνήκει ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν» (Ματθ. 19, 14 καί Μάρκ. 10, 14)


Ὁ Χριστιανός ὡς παιδί. Ὁ Χριστιανισμός τῆς χαρᾶς, τῆς ἀθωότητας, τῆς καλοσύνης, τῆς ἀγάπης. Ὁ Χριστιανισμός πού ἀγαπᾶ τή ζωή, πού ζεῖ γιά τήν ἀγάπη.

Ὡραῖα λόγια. Γιά τά βιβλία, γιά τά κηρύγματα (…ὄχι πάντα…), γιά νά ψευτοκαμαρώνουμε. Ἡ συχνή πραγματικότητα εἶναι ἄλλη.

Ὁ ἀκίνδυνος Χριστιανισμός πού βολεύει τούς ἡμέτερους καί ἐξουθενώνει τούς ἄλλους (τούς «ἁμαρτωλούς»), πού ἐξαντλεῖται σέ ἠθικολογίες καί σέ εὔπεπτες ἀφέλειες, πού δίνει ρόλο καί ἰσχύ σέ ἀρλουμπολόγους. Χωρίς καμία σοβαρή μαθητεία στίς Γραφές, στά Πατερικά κείμενα καί στήν Ἱερά Παράδοση. Χωρίς ἴχνος θεολογικῆς σκέψης. Οἱ μαγικές συνταγές, τά στερεοτυπικά κουτάκια τοῦ μυαλοῦ πού μεταφέρονται παθητικά ἀπό γενιά σέ γενιά. Ἴσα ἴσα γιά νά βγάλουμε αὐτή τή ζωή.

Ἄσχετοι καί ἡμιμαθεῖς περιφέρουν ἀσύστολα καί ἀνεμπόδιστα τή «θεωρία» τους (συχνά καί μέ τό ἀζημίωτο) ὡς τήν πεμπτουσία τοῦ εὐαγγελικοῦ μηνύματος. Δειλοί λουφάζουν ἥσυχοι, ἀνώνυμοι καί νομοταγεῖς.

Χριστέμποροι τῆς ἐλπίδας καί ἐκμεταλλευτές τῆς ἀναζήτησης γιά μία χαραμάδα φῶς.

Ἀρτηριοσκληρωτικά ἀνέραστα ἀνθρωπάκια σέ ρόλο αὐτόκλητου διαμορφωτῆ τῆς χριστιανικῆς συνείδησης τῶν ἀνθρώπων.

Στυγνοί ἱεροεξεταστές πού δέν ἀφήνουν τούς ἀνθρώπους νά τρελαθοῦν ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ.

Στεγνοί καπηλευτές τῆς ἀνάγκης γιά ἀνάσα Θεοῦ.

- «Γιά νά σέ ἀγαπάει ὁ Θεός, πρέπει….., πρέπει….. καί πρέπει».

- «Ἄν θέλεις νά εἶσαι καλός Χριστιανός, μή….., μή…. καί μή».

Ὡς θεολόγος καθηγητής σέ Λύκειο, ἔχω βαρεθεῖ:

- νά συναντῶ κορίτσια πού τρέμουν στήν ἰδέα μήπως μέ τή φυσιολογική τους ἔμμηνο ρύση μολύνουν τό Χριστό, τά ἱερά καί ὅσια τῆς Ἐκκλησίας,

- νά προσπαθῶ νά πείσω μαθητές νά μήν δίνουν σημασία σέ αὐτοσχέδιες μαγικές εὐχές – κατάρες γιά τό ξεμάτιασμα πού κατέχει ἡ γιαγιά τους «ἀπό τόν τάδε παπά ἤ ἀπό ἐκεῖνο τό μοναστήρι»,

- νά βλέπω ὅτι ἔχουν ἀντικαταστήσει τήν ἁπλότητα, τή ζεστασιά, τή χαρά καί τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ μέ δεισιδαιμονίες καί μέ βλακώδεις προλήψεις,

- νά διαπιστώνω ὅτι τά παιδιά ἔχουν ἀρκετές ἐμπειρίες ἀπό παπάδες πού τά τσέπωσαν ὠμότατα σέ γάμους, βαπτίσεις, κηδεῖες, ξεματιάσματα, σαραντίσματα, ἐξομολογήσεις, μνημόσυνα, τρισάγια, ἁγιασμούς καί εὐχέλαια,

- νά ἀντιλαμβάνομαι πόσο δύσκολο εἶναι νά νιώσουν οἱ μαθητές τή σημασία τῆς φράσης «ὁ Χριστός μέ ἀγαπάει δωρεάν», ἀφοῦ ἀπό τήν κούνια ἀκόμη μάθανε ὅτι τίποτε δέν μπορεῖς νά κάνεις στήν Ἐκκλησία χωρίς νά πληρώσεις,

- νά νιώθω πόσο δύσκολος μοιάζει στούς μαθητές ὁ συνδυασμός τῆς χριστιανικῆς πίστης μέ μία φυσιολογική κοινωνική καί συναισθηματική ζωή,

- νά βλέπω πόσο μπερδεμένοι εἶναι στό νά προσεγγίσουν τή Θεία Κοινωνία ὡς ἕνωση μέ τό Χριστό καί τήν Ἐξομολόγηση ὡς τό μυστήριο τῆς χαρᾶς,

- νά συναντῶ μαθητές πού δικαίως γυρίζουν τήν πλάτη στό ἀφελές, ρηχό, εἰσπρακτικό καί ἀνέραστο μόρφωμα πού συχνά παρουσιάζεται ὡς Χριστιανισμός.

Ὡς πότε;


 
Τα σχόλιά σας
Θα ήθελα, πέρα από όλα τα προαναφερθέντα με τα οποία και ταυτίζομαι, να αναφερθώ σε αυτό που η καρδιά μου αποκομίζει από την ανάγνωση του κειμένου... Την έλλειψη χαράς! Νομίζω απλά ότι τα παιδιά δε βιώνουν ότι ο Χριστός είναι χαρά. Πάνω από όλα τα άλλα. Γι' αυτό θα λογοδοτήσουμε... Αχ, έχω στο νου κάτι γλυκύτατους ανθρώπους, με χίλια βάσανα, αλλά με απόλυτα φωτεινό πρόσωπο. Πόσο αναπαύομαι... Μεγαλώνοντας νιώθω ότι αυτός είναι ο στίβος. Έχω χαρά;;; Ουσιαστική και πραγματική; Είμαι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα παιδιά δε βλέπουν χαρά στο σπίτι τους, στους γονείς τους, οι σύζυγοι δεν έχουν χαρά ο ένας για τον άλλο, ο σταυρός δε δίνει χαρά και την προοπτική ένωσης με τον Ένα! Πονώ γιατί γράφοντας αυτές τις γραμμές νιώθω πόσο απέχω αυτών. Συγχωρέστε τη φλυαρία μου, που πηγάζει από την αδυναμία μου. Δόξα τω Θεώ.

Αμπράζη Βίκυ, 25 Μαρτίου 2015
Θα ήθελα να προσθέσω για να μην είμαστε και υπερβολικοί οτι στην Εκκλησία μπορείς να κάνεις τα πιο σημαντικά χωρίς να πληρώσεις να Κοινωνήσεις( αν θέλεις ανάβεις και ένα κερί) και να εξομολογηθείς εντελώς δωρεάν!!!

ΠαναΓιώτα, 20 Μαρτίου 2015
Ευτυχώς είμαι πεισματάρα!!!Δεν μου φτάνει που έχω να παλέψω τις αδυναμίες μου.Πολλές φορές με αυτά που βλέπω και ακούω, πιάνω τον εαυτό μου να απογοητεύεται σε βαθμό που να φοβάμαι μη μου την δώσει και δεν ξαναπατήσω σε Εκκλησία-Ενορία και τρέχω μόνο στα ερημοκκλήσια και τα μοναστήρια.Ελπίζω να μη μου συμβεί τίποτα τρις χειρότερο απο αυτά που έχω ήδη υποστεί.Σε πάρα πολλά έχουν δίκιο δυστυχώς πολλοί απο τους φίλους και τους γνωστούς μου.Ξέρω τον Λόγο που πηγαίνω στην Εκκλησία,ξέρω για την φιλαυτία τα ανθρώπινα πάθη κτλ κτλ γιατί πρώτα τα βλέπω πρώτα μέσα μου.Και ελπίζω να γνωρίσω περισσότερα.Τι γίνεται με κάποιον που δεν καλο ξέρει ;Θα είμαστε πάντα επιεικείς με τους ηλικιωμένους και θα διώχνουμε τους νέους.Πρέπει να μπούν προτεραιότητες και τάξη,επι τέλους.Πως ξέρουν να χτίζουν έναν Ναό εξωτερικά;Πρέπει να χτίζουν και εσωτερικά...και δεν εννοώ τις τοιχογραφίες και τα μανουάλια. Καθόμαστε να συζητήσουμε με τις ώρες τις εντολές του Χριστού όταν δεν μπορούμε να καταφέρουμε τα αυτονόητα;Πρέπει να έχεις διαβάσει οπωσδήποτε το Ευαγγέλιο του Χριστού,για να μη σηκώνεις με το έτσι θέλω κάποιον άνθρωπο απο την θέση του;για να μη συζητάς κατά την διάρκεια μιας οποιασδήποτε τελετής(πόσο μάλλον όταν πρόκειται για Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας)για να λές ευχαριστώ και παρακαλώ,για να μη σπρώχνεις τον κόσμο;;;.Προσπαθώ να σκεφτώ αν οι ιερείς αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει γύρω τους,και εαν ναι ,αν νιώθουν ευχαριστημένοι με αυτό το χάλι; Η Εκκλησία δεν διώχνει κανένα ;;;Σοβαρά;;Εγω πάντως έχω δει με τα μάτια μου να διώχνουν πολλούς και μάλιστα τους πιο "Αξιόλογους" κρατώντας τους περισσότερο "Προβληματικούς" και ας μου επιτραπεί "κολλημένους".Ποιόν συμφέρει στ'άλήθεια αυτή η τακτική;;;Γιατί για να συμβαίνει κάτι κάποιον Συμφέρει;;;;Αυτή η ερώτηση πρέπει τελικά να απαντηθεί.

ΠαναΓιώτα, 19 Μαρτίου 2015
Παλαιότερα οι άνθρωποι ειχαν απλοτητα, ευλάβεια και αυτό το μετέφεραν στα παιδιά τους. Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει, ὅ,τι ἔχει να κάνει με την πίστη, τις αξίες ἔχει περάσει σε δεύτερο πλἀνο. Και συχνά το μήνυμα που περνάει απο τις οικογένειες είναι μια επιθετικότητα και απόρριψη απέναντι στην εκκλησία. Ειναι γεγονός ότι λείπουν οι ενορίες οπου γίνεται έργο οικοδομής, νοιώθει κανείς οτι η εκκλησία θέλει να παραμένει ουδέτερη σε ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Γιατί; Δεν πρέπει ν' αλλάξει καποτε αυτό;

Κονιτοπουλου Μαρια, 18 Μαρτίου 2015
Ο ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ, ΠΡΑΓΜΑ, ΤΟ θΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΓΑΠΗ.ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!!!ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΙΘΕΙΤΕ!!!

ΕΛΕΣΑ, 18 Μαρτίου 2015
Μιλάω στο τηλέφωνο με φίλο μου που πηγαίνει στην Εκκλησία συνήθως μόνο σε μεγάλες γιορτές ,γάμους ,βαπτίσεις και κηδείες και μου ανακοινώνει οτι αποφάσισε να πάει στους Τρίτους Χαιρετισμούς.Ωραία.Όταν φτάνω είναι ήδη εκεί.Δύο λεπτά μετά από μένα μπαίνουν δυο κυρίες και ξαφνικά βλέπω το φίλο μου να σηκώνει το χέρι του ,να με χαιρετάει και να αποχωρεί. Ομολογώ πως δεν κατάλαβα τι είχε συμβεί,την επομένη τον ρώτησα αν είναι καλά και πως έφυγε τόσο βιαστικά.Η μια εκ των δυο κυριών ενώ ο ναός ήταν άδειος του ζήτησε να σηκωθεί από την θέση της. Άντε την γιαγιούλα να τη δικαιολογήσω...(που ούτε αυτήν την δικαιολογώ εκτός αν τα έχει χάσει)αλλά αυτήν εδώ;;.Του τα έψαλα και του φίλου μου λέγοντας του πως έψαχνε και αυτός για αφορμή...και του την έδωσε κάποιος.Σημειώστε πως ή θέση απ 'οπου τον σήκωσε ήταν των ανδρών. Αλλά έλεος τόσα κηρύγματα 20 λεπτά και βάλε έχω ακούσει!!!!Αλλά 40 χρόνια τούρκικα δεν έχω ακούσει ΈΝΑΝ ιερέα να αναφερθεί σ'αυτή την άθλια συμπεριφορά.Δηλαδή δεν θέλουν να βλέπουν νέους ανθρώπους στην Εκκλησία;;;;Η νομίζουν πως όλοι οι νέοι έχουν τη υπομονή του Ιωβ;;;Λοιπόν, προτείνω στους Επισκόπους να δώσουν εντολή στους ιερείς τους πριν απο κάθε κήρυγμα Αγάπης να ενημερώνουν τα μέλη της Εκκλησίας πως εντός του ναού Θέση συγκεκριμένη έχει μόνο ο Δεσπότης τους και να σταματήσει να συμβαίνει αυτό.Μέχρι να το εμπεδώσουν άπαντες!!!!! Και μπορώ να τους προτείνω πολλά ακόμα να ζητήσουν να κάνουν οι ιερείς τους.Γιατί με ενδιαφέρει η Εκκλησίες να είναι γεμάτες νέους,ευγενικούς και χαρούμενους ανθρώπους.Δεν θέλω να δω άνθρωπο πια να έχει την θέση του μέσα σε Εκκλησία.Δηλαδή μέρες που διανύουμε Έλεος πια !!!!!Μην σκανδαλίσουμε τον αδελφό μας και μη σκανδαλίσουμε τον αδελφό μας... Εγώ υπόσχομαι ,στον εαυτό μου πρώτα -πρώτα, οτι στις Εκκλησίες που πηγαίνω θα κάνω ο,τι περνάει από το χέρι μου ώστε αυτό να μην επαναληφθεί. Αλίμονο στον αδιάκριτο που θα πέσει πάνω μου ή ακόμα χειρότερα πάνω σε φίλο μου!!!

ΠαναΓιώτα, 17 Μαρτίου 2015
Ως πότε;;;;

Βαγγέλης Φαλάρας, 16 Μαρτίου 2015
Ενδιαφερον το Κειμενο, Αξιζει Οντως για Γονιμο Προβληματισμο!

Χρυσανθη, 16 Μαρτίου 2015
Δόξα τω θεώ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΠαναΓιώτα Βούλγαρη, 16 Μαρτίου 2015
Ακρως Ενδιαφερον και Απλο στην Γλωσσα το Κειμενο του.Αξιζει για Γονιμο Προβληματισμο.

Ελεσα., 16 Μαρτίου 2015
Η Άποψή μας
 

Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Ἡ Θεία Λειτουργία

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ ἑπομένως ἡ θεία Λειτουργία, σὰν δημόσιο ἔργο, γίνεται γιὰ τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸ λαό. Γιατί δὲν λειτουργοῦν μόνοι τους οὔτε μυστικὰ οἱ ἱερεῖς τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ κάθε φορὰ ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ μὲ τοὺς ἱερεῖς του τελοῦν τὴ θεία Λειτουργία. Ὅταν λέμε λαὸς τοῦ Θεοῦ, δὲν ἐννοοοῦμε χωριστά τοὺς λαϊκοὺς ἀπὸ τοὺς κληρικούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς λαϊκοὺς καὶ τοὺς κληρικοὺς· ὅλοι μαζὶ καὶ λαϊκοὶ καὶ κληρικοὶ εἴμαστε ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ.