Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Ψηφοφορια 2
Τὶ εἶναι γιὰ σᾶς οἱ διακοπές
Ξεκούραση, ἀνανέωση, φυγὴ ἀπὸ τὴν καθημερινότητα
Ἐπαφή μὲ τὴν φύση, μὲ μιὰ πιὸ ἁπλή ζωή
Συνάντηση μὲ συγκεκριμένα πρόσωπα
Ἀφορμή γιὰ πιὸ μαζεμένη πνευματική ζωή
Παραίτηση ἀπὸ δεσμὰ καθημερινότητας καὶ ἐλευθερία κινήσεων
Σεξουαλική ἀγωγή στό δημοτικό


της Φιλομήλας Δημολαϊδου


Άρθρο της εφημερίδας «Μακεδονία» (9/6/2009)


Την αντίδραση μιας μερίδας κληρικών συναντά η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να εντάξει το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο δημοτικό. Βέβαια τα βιβλία είναι ήδη έτοιμα και φτάνουν σταδιακά στις πρωτοβάθμιες διευθύνσεις.


Από την πλευρά του το ΥΠΕΠΘ, μετρώντας προφανώς αντιδράσεις, δεν έχει ανακοινώσει επίσημα την ένταξη του επίμαχου μαθήματος από τη νέα σχολική χρονιά. Ωστόσο δεν αποκλείεται, καθώς σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος εμφανίστηκε υπέρμαχος αυτής της ιδέας, τονίζοντας ότι είναι καλό να ξεκινά η διαπαιδαγώγηση των μαθητών πάνω σε αυτά τα θέματα από το δημοτικό. Επιπλέον επισήμανε πως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση συμπεριλαμβάνεται στην ατζέντα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να διαμορφωθεί νέο εκπαιδευτικό υλικό. Βέβαια βιβλία υπάρχουν ήδη έτοιμα. Ο διαγωνισμός για τη συγγραφή τους προκηρύχτηκε πριν από δύο χρόνια από το ΥΠΕΠΘ και το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας. Η συγγραφή του προγράμματος “Σεξουαλική Αγωγή και Διαφυλικές Σχέσεις” και “Ψυχική Υγεία και Διαπροσωπικές Σχέσεις” ανατέθηκε στην Ελληνική Εταιρεία Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας, με πρόεδρο τον δρ. Θάνο Ασκητή, για να εισαχθεί στο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου, στο πλαίσιο της “ευέλικτης ζώνης”.


Όπως τόνισε ο κ. Ασκητής, η συγγραφική ομάδα έχει ήδη ολοκληρώσει και παραδώσει οκτώ βιβλία για όλες τις τάξεις του δημοτικού. Σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν ήδη αποσταλεί στις 58 πρωτοβάθμιες διευθύνσεις της χώρας τα βιβλία του δασκάλου και απομένουν αυτά του μαθητή. “Φαίνεται ότι δείχνει δειλία το ΥΠΕΠΘ και θέλει να δει πρώτα τις αντιδράσεις, πριν στείλει και το υπόλοιπο υλικό. Είναι θέμα, επομένως, της πολιτικής ηγεσίας, εάν θα ξεκινήσει το πρόγραμμα από το Σεπτέμβριο”, δήλωσε ο κ. Ασκητής, ενώ σχολιάζοντας τις αντιδράσεις ανέφερε πως “πρέπει να είμαστε σοβαροί. Δεν γίνεται να διδάσκεις σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα 14χρονα, είναι πολύ αργά”.


Από την πλευρά του το μέλος του 5ου συλλόγου δασκάλων Γιάννης Δελλής υποστήριξε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι αντίθετη σε αυτήν την προοπτική, ωστόσο η εικόνα θα είναι πλήρως διαμορφωμένη μόνο όταν τα βιβλία φτάσουν στα σχολεία.


Μητροπολίτης Άνθιμος: Είμαστε επιφυλακτικοί


Όπως ήταν αναμενόμενο, το θέμα προκάλεσε έντονη συζήτηση στους κόλπους της εκκλησίας. Ήδη ο αρχιμανδρίτης, εφημέριος του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Αμαρουσίου, Σαράντης Σαράντος, έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας, η οποία υπογράφεται και από άλλους κληρικούς, προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ζητώντας την παρέμβασή της. Ωστόσο δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση της Ιεράς Συνόδου. “Είμαστε επιφυλακτικοί, γιατί θεωρούμε ότι δεν πρέπει να θίξουμε ζητήματα, τα οποία δεν περνάνε από το μυαλό των μικρών παιδιών. Η μόνη υποχώρηση που θα μπορούσα να κάνω ίσως θα ήταν να διδάσκεται το μάθημα στην Ε’ και την Στ’ δημοτικού”, σημείωσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος.


Τα σχόλιά σας
Ναι, νομίζω, ως μάχιμη δασκάλα, ότι οι καιροί μας επιβάλλουν να μπει η σεξουαλική αγωγή στο δημοτικό. Όχι όμως σε όλες τις τάξεις, έστω και στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, αλλά στις δύο τελευταίες, την Ε΄και τη Στ΄. Αν κάτι θέλει να βάλει το ΥΠΕΠΘ στις μικρότερες τάξεις ας είναι περισσότερος χρόνος στο ωρολόγιο πρόγραμμα για παιχνίδι, δεδομένου ότι το παιχνίδι, βάσει ερευνών, αποτελεί το σπουδαιότερο μέσο για αβίαστη σωματική, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Ήδη το πρόγραμμα των εξάχρονων και επτάχρονων παιδιών είναι πολύ φορτωμένο με γνώσεις. Στους μαθητές όμως της Ε΄και της Στ΄τάξης χρειάζεται αυτό το μάθημα, γιατί παρατηρώ σε αρκετά μεγάλο ποσοστό μαθητών αυτών των τάξεων έκδηλη σεξουαλικότητα εντονότερη από κάθε άλλη φορά. Πριν όμως φτάσουν τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια στα χέρια των μαθητών, νομίζω ότι πέρα από τους συγγραφείς πρέπει λόγο για το περιεχόμενό τους να έχουν και δάσκαλοι μάχιμοι που κάτι έχουν να πουν για το συγκεκριμένο θέμα καθώς και φωτισμένοι πατέρες της Εκκλησίας μας βάζοντας έτσι τα σωστά θεμέλια και στη σωστή τροχιά τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών μας. Τέλος, θεωρώ εξίσου σημαντική και για εμάς τους δασκάλους που θα κληθούμε να μιλήσουμε στους μαθητές μας για θέματα σεξουαλικής αγωγής την κατάλληλη και άρτια επιμόρφωσή μας και, ευχής έργον, όταν πια θα βρισκόμαστε στη σχολική αίθουσα εμείς και οι μαθητές μας να σταθούμε υπεύθυνα και σοβαρά και σε αυτήν την επιταγή του καιρού μας.


Β., 1 Ιουλίου 2009
Κατ ' αρχας θέλω να τονίσω πως μάλλον οι γονείς χρήζουν τέτοιου είδους εκπαίδευσης και κατόπιν τα παιδιά,ιδίως όταν έχουν προσέλθει στον γάμο όχι απο Έρωτα ,αλλά απλά για να βολευτούν,να τεκνοποιήσουν ,να υπακούσουν στον πνευματικό τους,να κρύψουν πάθη και αδυναμίες ή ίσως απο μόνο σαρκικό πόθο κτλ.Οι ανέραστοι αυτοι άνθρωποι είναι πολλοί και πολύ επικίνδυνοι για την "κοινωνία",και κυρίως πολύ κακοί διδάσκαλοι. Τόσο οι πνευματικοί άνθρωποι της Εκκλησίας όσο και οι υπέυθυνοι για την δημόσια εκπαίδευση είναι καλό να έχουν στο νού τους τον λόγο του Αγίου Νεκταρίου για την σημασία τόσο της διαννοητικής όσο και της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Οσον αφορά τη σεξουαλική αγωγή,δυκολεύομαι να την κατατάξω σε μόνο διαννοητική ή θρησκευτική μόρφωση.Είμαι ,λοιπόν και εγώ επιφυλακτική και όσον αφορά την ηλικία των παιδιών ,κυρίως όμως, όσον αφορά τα πρόσωπα και τις ικανότητες των διδασκάλων και φυσικά την διδακτική ύλη.Τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο εύκολα αν οι γόνεις μας ήταν αγαπημένοι και ερωτευμένοι και οχι καταδικασμένοι σε ψυχοφθόρες και άνυδρες συμβιώσεις.Βεβαίως υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις αντρόγυνων,που γνωρίζω και χαίρομαι γιατί τα παιδιά τους δεν έχουν να φοβηθούν κανέναν ακατάλληλο δάσκαλο. Θεώρω πάντως,πως το ζητούμενο είναι να γνωρίσουν οσο περισσότεροι άνθρωποι πως η σεξουαλική πράξη μέσα απο την οποία ερχόμαστε στον κόσμο έχει αξία όταν είναι πράξη Ερωτική,όταν δηλ.ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον σύντροφό του ως πρόσωπο αναντικατάστατο,σκεύος εκλογής και οχι απλώς σκεύος ηδονής και κυρίως όταν γνωρίζει πως ο άνθρωπος αυτός είναι φυσικό ,ιεραρχικά,να ακολουθεί τον Έρωτα του, για Τον Θεό.


Γιώτα Βούλγαρη, 29 Ιουνίου 2009
Έτσι όπως κοιτούσα την ιστοσελίδα διάβασα ένα κείμενο που ενώ γνωρίζουμε πολύ καλά πώς συμπεριφερόμαστε, πολλές φορές το αγνοούμε μην δίνοντας την απαραίτητη προσοχή στα παιδιά. Με αποτέλεσμα εμείς να τα σπρώχνουμε προς τις διάφορες συμπεριφορές της ζωής τους. Έτσι τώρα θα διδαχθούν κι αυτή την ύλη στο σχολείο. Πολύ συχνά ακούω, μα πολλά παιδιά το ίδιο κάνουν. Και αργότερα θα λένε, τα μαθαίνουμε στο σχολείο. Τελικά κάνουν ότι κάνουν γιατί εμείς τους δείχνουμε αυτόν το δρόμο.
Τό παιδί μαθαίνει τίς καταστάσεις πού ζεῖ:
http://www.agiazoni.gr/article.php?id=00371902964406457296


Κυριακή Λιλιοπούλου, 27 Ιουνίου 2009
Σοφ. Σειρ. 1,14 ἀρχὴ σοφίας φοβεῖσθαι τὸν Κύριον, καὶ μετὰ πιστῶν ἐν μήτρᾳ συνεκτίσθη αὐτοῖς.
 Σοφ. Σειρ. 1,15 μετὰ ἀνθρώπων θεμέλιον αἰῶνος ἐνόσσευσε καὶ μετὰ τοῦ σπέρματος αὐτῶν ἐμπιστευθήσεται.
Σοφ. Σειρ. 1,18 στέφανος σοφίας φόβος Κυρίου ἀναθάλλων εἰρήνην καὶ ὑγίειαν ἰάσεως.

Σοφ. Σειρ. 1,14 Αρχή και πηγή της σοφίας είναι το να φοβήται και να σέβεται κανείς τον Κυριον. Αυτή δε η σοφία συνοδεύει τους ανθρώπους από την κοιλίαν ακόμη της μητρός των.
Σοφ. Σειρ. 1,15 Η σοφία κατεσκεύασε τον οίκον της αιώνιον μεταξύ των ανθρώπων και θα παραμείνη αυτή πιστή στους απογόνους των. Πλούτος σοφίας είναι το να ευλαβήται κανείς τον Κυριον.
Σοφ. Σειρ. 1,18 Ολοκλήρωσις και στέφανος σοφίας είναι η ευλάβεια προς τον Κυριον. Αυτή βλαστάνει συνεχώς ειρήνην και σώματος υγείαν.

Αυτό λείπει από τα σχολεία και μακάριοι οι εκπαιδευτικοί και όσοι έχουν κάτι να δώσουν...

 


Μιχάλης Πλουσής, 25 Ιουνίου 2009
Δεν μπορώ να αντιληφθώ ποια παιδαγωγική σκοπιμότητα επιτάσσει την εισαγωγή της "σεξουαλικής" αγωγής ως διδακτικό αντικείμενο στο δημοτικό . Η οικογένεια είναι αυτή που πρέπει , κατά τη γνώμη μου , να χειρίζεται τέτοια θέματα . Με προβληματίζει η στάση της Εκκλησίας απέναντι στο ζήτημα αυτό . Πρέπει να " είμαστε επιφυλακτικοί " ή κάθετα αντίθετοι με μία τέτοια μεθόδευση που εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πόσο αρνητικές συνέπειες θα έχει ;


Κωνσταντίνος , 22 Ιουνίου 2009
Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σαν μάθημα στο σχολείο και ιδιαίτερα στο δημοτικό. Για άλλη μία φορά διαπιστώνω με ανείπωτη στενοχώρια, ότι οι κυβερνώντες θέλουν να αποπροσανατολίσουν τα παιδιά από την ουσία της μόρφωσης, της γνώσης και του ήθους. Κι αυτό το αποδεικνύουν καθημερινά. Με λίγα λόγια η παιδεία σήμερα; Βαθμιαία κατάργηση των θρησκευτικών, προσθήκη σεξουαλικής αγωγής, κατάργηση των καλών τεχνών (μεθοδολογία ενός και μοναδικού τρόπου σκέψης), κατάργηση της κριτικής σκέψης μέσω συνεχούς αποστήθισης, αποδοχή του Ευρωπαϊκού (και όχι Ελληνικού) μοντέλου κοινωνίας και το κυριότερο απ' όλα, σαφής και συνειδητή, παραλλαγή της Ελληνικής ιστορίας. Προσωπικά φοβάμαι. Φοβάμαι πολύ.


Σπυριδούλα, 20 Ιουνίου 2009
Δεν θυμάμαι ποτέ να δυσκολεύτηκαν οι γονείς μου στην ανατροφή μας επειδή δεν διδαχθήκαμε την σεξουαλική αγωγή στο σχολείο. Ούτε εμείς αισθανθήκαμε ότι υστερήσαμε στην ζωή μας επειδή δέν διδαχθήκαμε τέτοιο μάθημα.
Αυτό είναι δηλαδή όλο το πρόβλημα σήμερα στα παιδιά; Αυτό έχουν ανάγκή;
Ίσα ίσα όσο πιο πολλά τα μαθαίνουμε τόσο και περισσότερο τα εκθέτουμε σε προβλήματα που για την ηλικία τους μόνο ψυχολογικά προβλήματα και αρρώστιες αγιάτρευτες θα φέρουν.
Η αγάπη και οι αξίες της οικογενείας και της Θρησκείας είναι σε θέση να καλύψουν οποιαδήποτε ανησυχία του εφήβου.
Δεν συμφωνώ στην ισοπέδωση αυτών των άπλαστων ακόμη προσωπικοτήτων που είναι τα παιδιά μας.
Κι όπως ανάφερε ένας δάσκαλος του Κιλκίς:
Δέν θέλουμε παιδεία για τον έρωτα, αλλά έρωτα για την παιδεία.


Κυριακή, 20 Ιουνίου 2009
Η Άποψή μας



Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Ἡ Θεία Λειτουργία

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ ἑπομένως ἡ θεία Λειτουργία, σὰν δημόσιο ἔργο, γίνεται γιὰ τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸ λαό. Γιατί δὲν λειτουργοῦν μόνοι τους οὔτε μυστικὰ οἱ ἱερεῖς τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ κάθε φορὰ ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ μὲ τοὺς ἱερεῖς του τελοῦν τὴ θεία Λειτουργία. Ὅταν λέμε λαὸς τοῦ Θεοῦ, δὲν ἐννοοοῦμε χωριστά τοὺς λαϊκοὺς ἀπὸ τοὺς κληρικούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς λαϊκοὺς καὶ τοὺς κληρικοὺς· ὅλοι μαζὶ καὶ λαϊκοὶ καὶ κληρικοὶ εἴμαστε ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ.