Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ψηφοφορια 1
Ποιὰ βασική παρηγοριὰ νοιώθετε στὶς δυσκολίες σας
Τὰ μέχρι τώρα βιώματά σας καὶ ἡ ὅλη σχέση μὲ τὸν Κύριο
Ἡ ἀγάπη τοῦ Κυρίου ποὺ ἔχετε νοιώσει μέχρι τώρα
Ἡ δύναμη τοῦ Κυρίου σὲ συνδυασμό μὲ τὴν δική σας ἀθωότητα
Ἡ ταύτιση μὲ τὸν Κύριο στὴν ὑποδοχή τοῦ μίσους τοῦ κόσμου
Ἡ Ἀνάστασή Του ὡς βεβαιότητα συναντήσεως μαζί Του
Ψηφοφορια 2
Ποιὸ βίωμα εἶναι πιὸ οἰκεῖο γιὰ σᾶς;
Μετέχουμε σὲ ὅλη τὴ ζωὴ τοῦ Κυρίου μὲ τὴν τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας
Ἡ νηστεία βοηθᾶ νὰ ξεκολλήσει τὸ μυαλό μας ἀπὸ τὰ γήινα πράγματα
Στὸ μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως καθαρίζουμε τὴν ψυχή μας
Ὁ χριστιανὸς πρέπει νὰ γεμίσει τὸν χρόνο του μὲ προσευχὴ
Οἱ τραμποῦκοι τῆς ἡμετέρας παιδείας
 


Τοῦ Τάκη Θεοδωρόπουλου

Ο νέος που προπηλάκισε και απείλησε την καθηγήτριά του πριν από έναν χρόνο, για να του σβήσει μία απουσία, δεν έπεσε από τον ουρανό. Δεν ξέρουμε τους γονείς του και προφανώς θα έχει περάσει από πολλές σχολικές τάξεις με διάφορους καθηγητές. Το ίδιο ισχύει και για τους συμμαθητές του, οι οποίοι στο βίντεο που κυκλοφορεί δείχνουν να διασκεδάζουν με το επεισόδιο. Μπορεί να τον θαυμάζουν κιόλας, αφού στα μυαλά τους ταυτίζουν το θράσος και τον τραμπουκισμό με το θάρρος. Η μόνη εξαίρεση είναι μια κοπέλα η οποία προσπαθεί κάποια στιγμή να τον ηρεμήσει. Οι υπόλοιποι γελούν, φωνάζουν και ένας έχει πάρει μια ταβανόβουρτσα και κάνει διάφορες παντομίμες πίσω από τη δύστυχη καθηγήτρια. Το σίγουρο είναι ότι αισθάνονται αλληλέγγυοι. Χθες έκαναν «κατάληψη» στο ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης, όπου φοιτούν, για να του συμπαρασταθούν. Το πανό που ανήρτησαν γράφει «Οχι μαθητές στα δικαστήρια». Κάπου διάβασα ότι ο νέος έχει προβλήματα «διαχείρισης θυμού». Τίποτε το ιδιαίτερο, εδώ που τα λέμε. Η συντριπτική πλειονότης των συμπολιτών μας έχει προβλήματα διαχείρισης θυμού. Και αν το επεισόδιο έχει κάποια διδακτική αξία, είναι γιατί μας βοηθάει να αντιληφθούμε ότι ο θρασύδειλος που δηλητηριάζει την κοινή μας ζωή δεν εκκολάπτεται στο κοινωνικό περιθώριο. Φυτρώνει στην οικογένεια και καλλιεργείται στο σχολικό περιβάλλον, στην ατμόσφαιρα μιας τάξης η οποία μόνο τάξη δεν είναι, αφού η πειθαρχία αντιμετωπίζεται ως καταπίεση και η ελευθερία διδάσκεται ως ετσιθελισμός.

Για να προκληθεί ένα επεισόδιο τέτοιου είδους και άλλα πολλά παρόμοια, χρειάστηκαν δεκαετίες συστηματικής καταστροφής της σχολικής τάξης. Τα στοιχειώδη για τη λειτουργία της δεν είναι τα «διαδραστικά βιβλία» ούτε οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Τα στοιχειώδη είναι η πειθαρχία, η ιεραρχία, ο σεβασμός στον δάσκαλο και το έργο του. Ολα αυτά που θεωρήθηκαν ως συντηρητικοί δαίμονες. Ο συρμός ήταν η απελευθέρωση. Απελευθέρωση από την πειθαρχία, απελευθέρωση από τη γνώση. Να προσθέσω στα στοιχειώδη και την ησυχία. Την απλή ησυχία, που δεν διακόπτεται από τα κινητά ούτε από τα πολιτικά συνθήματα. Η «πολιτική», όχι η πολιτική σκέψη, η πολιτική πρακτική όπως τη ζούμε εις τα καθ’ ημάς, έχει αποδειχθεί εξίσου βλαβερή στην τάξη με τη χρήση των κινητών. Ο νέος που προπηλακίζει την καθηγήτρια και απειλεί ότι «θα τα κάψει όλα» αντλεί το θράσος του από την πεποίθηση ότι αντιστέκεται στο σύστημα. Οπως εκείνος που μούντζωσε τους επισήμους στην παρέλαση.

Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά που έκαψαν την Αθήνα το 2008, όπως και ο παλιάνθρωπος που παρκάρει στη διάβαση των ΑμεΑ και ένα σωρό άλλοι που περιορίζουν την καθημερινότητα σε αγώνα επιβίωσης, είναι τραμπούκοι της ημετέρας παιδείας. Το ερώτημα είναι αν οι εκπαιδευτικοί είναι διατεθειμένοι να αποκαταστήσουν τη σχολική τάξη. Και αν μπορούν. 


Πηγή: Ἐφημερίδα Καθημερινή  29/1/2020



Τα σχόλιά σας
" Ή στραβός είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε".

Ευαγγελία Χατζοπούλου, 1 Φεβρουαρίου 2020
Πράγματι η κατάσταση ειναι πολύ δύσκολη Όμως πως φτάσαμε ως εδώ; Κανένας δεν δικαιολογεί τέτοιες συμπεριφορές, αλλά τα παιδιά ειναι δημιούργημα μιας άρρωστης κοινωνίας, μαθαίνουν στο σχολείο τόσα πολλά, αλλά ηθικά και πνευματικα είναι ανώριμα. Μήπως πρέπει να σκυψουμε και να τ'ακουσουμε με αγάπη; Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να ταπεινωθουμε πρώτα εμείς οι μεγάλοι και ν' αναλάβουμε τις ευθύνες μας.

Κονιτοπουλου Μαρια, 31 Ιανουαρίου 2020
Η Άποψή μας
 

Bookmark and Share
Δείτε προηγούμενες παρεμβάσεις
Ελάτε να συζητήσουμε
Ονοματεπώνυμο *

Email *

Το μήνυμά σας *

Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Πρὸς τὴ χήρα ποὺ θλίβεται καὶ ἀνησυχεῖ

Κουράγιο. Μὴν φοβᾶσαι. Πὲς στὸν ἑαυτό σου: «ὁ ἄνδρας μου ἀνῆκε πρῶτα στὸν Θεὸ καὶ ἔπειτα σ' ἐμένα καὶ τὰ παιδιά μου, πρῶτα εἶναι τοῦ Θεοῦ καὶ ἔπειτα δικός μου. Ἐὰν ὁ ἔμπειρος κηπουρὸς τραβήξει μία δέσμη ἀπὸ τὰ ἄνθη, νὰ ξέρεις, ὅτι χρειαζόταν νὰ πράξει ἔτσι. Ἐκεῖνος ξέρει τοὺς λόγους γιὰ τοὺς ὁποίους τὸ ἔκανε. Καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς λόγους εἶναι καὶ αὐτός: γιὰ νὰ ἐξελίσσονται τὰ γύρω ἄνθη. Κι ἐσὺ μὲ τὰ παιδιά σου ἀπὸ τώρα θὰ ἐξελίσσεσαι πνευματικὰ καλύτερα.