Παλαιά Διαθήκη Καινή Διαθήκη
ΓΕΝΕΣΙΣ
ΕΞΟΔΟΣ
ΛΕΥΙΤΙΚΟΝ
ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟΝ
ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ
ΚΡΙΤΑΙ
ΡΟΥΘ
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Α΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ B΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄
ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Δ΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Α΄
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ Β΄
ΕΣΔΡΑΣ Α΄
ΕΣΔΡΑΣ Β΄
ΝΕΕΜΙΑΣ
ΤΩΒΙΤ
ΙΟΥΔΙΘ
ΕΣΘΗΡ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Α΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Β΄
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Γ΄
ΨΑΛΜΟΙ
ΙΩΒ
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ
ΩΣΗΕ
ΑΜΩΣ
ΜΙΧΑΙΑΣ
ΙΩΗΛ
ΟΒΔΙΟΥ
ΙΩΝΑΣ
ΝΑΟΥΜ
ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΣΟΦΟΝΙΑΣ
ΑΓΓΑΙΟΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ
ΜΑΛΑΧΙΑΣ
ΗΣΑΪΑΣ
ΙΕΡΕΜΙΑΣ
ΒΑΡΟΥΧ
ΘΡΗΝΟΙ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
ΙΕΖΕΚΙΗΛ
ΔΑΝΙΗΛ - ΒΗΛ ΚΑΙ ΔΡΑΚΩΝ
ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ Δ΄
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α΄
ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α΄
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄
ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΗΜΟΝΑ
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΑΚΩΒΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΕΤΡΟΥ
Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΟΥΔΑ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ἐννόημα
! Ἀκόμη ξέρουμε, τί δύσκολο εἶναι νά μιλᾶμε ταπεινά, σέ ἄνθρωπο μέ γλῶσσα λυτή. Καί ποιός νά εἰπεῖ πόσα κακά ξεπηγάζουν ἀπό μιά ἄτακτη γλώσσα! Μά ἡ πείρα τῶν θείων πατέρων μᾶς λέγει, ὅτι ὅποιος ξέρει καί σιωπάει, ἀποκτάει προσευχή ἀδιάλειπτη. Ἡ σιωπή εἶναι μεγάλη ἀρετή. Καί ὅποιος μαθαίνει νά σιωπάει, μαθαίνει νά μή κρίνει καί νά μή κατακρίνει. Μερικοί μάλιστα νομίζουν ὅτι ἄν δέν μιλήσουν καί δέν σχολιάσουν θά πάθουν κάτι! Καί γι᾿ αὐτό, ὅσο καί νά τούς ὑποδείχνεις τήν σιωπή, δειλά-δειλά τά ξερνᾶνε ὅλα!
 
! Σιωπῶ. Καί μπορῶ καί σιωπῶ, γιατί φέρνω συνεχῶς στόν νοῦ μου ὅτι: Ὁ Θεός μέ βλέπει. Καί μέ ἀκούει. Αὐτό μέ κάνει καί σιωπάω.
 
Ἕνας θαυμάσιος ἄνθρωπος
Μελέτιος Καλαμαρᾶς (Μητροπολίτης Νικοπόλεως καί Πρεβέζης)



Γιά τόν γνωστό μας Στάρετς Σαμψών ἔχουμε ἐκδώσει ἕνα μικρό βιβλίο, πού δείχνει τίς ἀρετές του, τήν σοφία του, τήν ἁγιωσύνη του.

Στόν π. Σαμψών ἐξομολογοῦντο οἱ περίφημοι βιολόγοι, Ἀκαδημαϊκοί τῆς Ἀκαδημίας τῶν Ἐπιστημῶν τῆς πρώην Σοβιετικῆς Ἕνωσης, Ἰ. Παύλωφ καί Ἀλ. Π. Καρπίνσκι.

Γιά τόν τελευταῖο διηγεῖται ὁ γέροντας Σαμψών:
 
* * *
 
Ἦταν ἕνας θαυμάσιος ἄνθρωπος. Ἕνα τόσο δά γεροντάκι. Ἦταν ἕνα πανεπιστήμιο. Κινητή ἐγκυκλοπαδεία. Καί τί δέν ἤξερε! Καί ἐξομολογιόταν σάν μικρό παιδί! Τόση καθαρή καρδιά! Εἶχε καταπληκτική ἀντίληψη. Μά δέν ἀποστήθιζε τίποτε.

Καί πόσο σεβόταν τόν κάθε ἄνθρωπο. Νά ἔρχεται ἕνας φτωχός. Ἕνας ψειριάρης, πού λέμε ἐμεῖς! Τόν παίρνει μαζί του νά φάει! Δέν τόν βάζει κάπου! Μαζί του. Στό τραπέζι του. Καί ὅπως ξέρουμε, οἱ φτωχοί ποτέ δέν εἶναι καλοντυμένοι. Ὁ Καρπίνσκι δέν τούς συχαινόταν!

Ἀκόμη ξέρουμε, τί δύσκολο εἶναι νά μιλᾶμε ταπεινά, σέ ἄνθρωπο μέ γλῶσσα λυτή. Καί ποιός νά εἰπεῖ πόσα κακά ξεπηγάζουν ἀπό μιά ἄτακτη γλώσσα! Μά ἡ πείρα τῶν θείων πατέρων μᾶς λέγει, ὅτι ὅποιος ξέρει καί σιωπάει, ἀποκτάει προσευχή ἀδιάλειπτη. Ἡ σιωπή εἶναι μεγάλη ἀρετή. Καί ὅποιος μαθαίνει νά σιωπάει, μαθαίνει νά μή κρίνει καί νά μή κατακρίνει. Μερικοί μάλιστα νομίζουν ὅτι ἄν δέν μιλήσουν καί δέν σχολιάσουν θά πάθουν κάτι! Καί γι᾿ αὐτό, ὅσο καί νά τούς ὑποδείχνεις τήν σιωπή, δειλά-δειλά τά ξερνᾶνε ὅλα!

Μά ὅσο πιό μυαλωμένος εἶναι κανείς τόσο πιό πολύ ξέρει καί σιωπᾶ. Καί ἔχοντας ἀπέναντί σου τέτοιο ἄνθρωπο, τί μπορεῖς νά εἰπεῖς; Αὐτοί οἱ ἄνθρωποι εἶναι κολοσσοί ἁγιότητας!

Μιά φορά λοιπόν εἶπα στόν Ἀλ. Καρπίνσκι.

-Πῶς τά καταφέρνεις καί σιωπᾶς; Ἐγώ καλόγερος, (ντροπή μου πού τό λέω!), δέν τά καταφέρνω νά τό κλείνω τόσο, ὅσο Σεῖς! Πῶς τό καταφέρνετε;

Μοῦ ἀπάντησε:

-Σιωπῶ. Καί μπορῶ καί σιωπῶ, γιατί φέρνω συνεχῶς στόν νοῦ μου ὅτι: Ὁ Θεός μέ βλέπει. Καί μέ ἀκούει. Αὐτό μέ κάνει καί σιωπάω.

(Ἀπό τό βιβλίο: Τβόη αββά ἠ ντουχοβνήκ, Μοσκβά 1996, σελ. 23)
 
* * *
 
Μπορεῖς νά μήν τόν ζηλεύεις;

Ζοῦσε στήν ἀθεϊστική Σοβιετική Ἕνωση, σάν νά βρισκόταν στό καλύτερο μοναστήρι τῆς Παλαιᾶς Αἰγύπτου.

Ἐμεῖς γιατί πελαγώνουμε;

Τί μᾶς λείπει; Τί μᾶς φταίει;


 
Bookmark and Share
Συναφείς παραπομπές από την Αγία Γραφή
     

Ἡ Θεία Λειτουργία

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ ἑπομένως ἡ θεία Λειτουργία, σὰν δημόσιο ἔργο, γίνεται γιὰ τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸ λαό. Γιατί δὲν λειτουργοῦν μόνοι τους οὔτε μυστικὰ οἱ ἱερεῖς τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ κάθε φορὰ ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ μὲ τοὺς ἱερεῖς του τελοῦν τὴ θεία Λειτουργία. Ὅταν λέμε λαὸς τοῦ Θεοῦ, δὲν ἐννοοοῦμε χωριστά τοὺς λαϊκοὺς ἀπὸ τοὺς κληρικούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς λαϊκοὺς καὶ τοὺς κληρικοὺς· ὅλοι μαζὶ καὶ λαϊκοὶ καὶ κληρικοὶ εἴμαστε ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ.